More

    Još jedna godina u Alfa Tauriju nije kraj sveta za Gaslija

    Iako se možda trenutno čini da je tako, dodatna godina u Alfa Tauriju neće biti kraj sveta za Pjera Gaslija.
    - Advertisement -

    Piše: Finli Krebolder

    Kao i svaki vozač, Gasli želi da se bori za pobede i titule, a činjenica je da to neće biti u stanju da uradi dok god vozi za trenutni tim. Uzimajući to u obzir, pomislili biste da bi Francuz uskoro mogao da promeni sredinu. Sigurno da su i njegova razmišljanja išla u tom pravcu, ali stvari nisu tako jednostavne.

    Gasli je bio veoma impresivan u 2021, ali je uprkos tome morao da ostane u Alfa Tauriju i 2022. Čak i pod uslovom da ponovi takvu sezonu, sada se čini da će u istom timu morati da ostane i naredne godine.

    „On će biti naš vozač, vozač Skuderija Alfa Taurija u 2023. godini“, reči su prvog čoveka tima Franca Tosta.

    „To je 100% potvrđeno… Ima važeći ugovor, tako da nema potrebe bilo šta da se doda.“

    Lako je shvatiti zašto bi ovo moglo da bude frustrirajuće za 26-godišnjeg vozača. Kao što je već pomenuto, Gasli želi da se bori na svim frontovima, a Alfa Tauri je jedan od nekoliko timova kod kojih ne može da se računa na to, s obzirom na status koji ima u odnosu na Red bul. Iako često imaju kvalitetnija vozila od nekih drugih konkurenata, imaju niže ciljeve u odnosu na njih. Kada to posmatramo, Alfa je na samom dnu timova za koje bi neko kao Gasli hteo da vozi. Pogotovo ako znamo da su mesta u Red bulu rezervisana na duži period.

    Gasli oseća da je odličnim izdanjima zaslužio šansu da vozi vrhunski bolid, znajući da do toga nikako neće moći da dođe na mestu na kojem je sad. Iako je Francuz već neko vreme želeo da ode, to što je primoran da ostane još godinu dana mogao bi da bude pravi blagoslov za njega.

    Šira slika

    Da je Gasliju dozvoljeno da napusti Alfa Tauri krajem ove sezone, nije baš da bi imao preveliki izbor, kada je reč o novim timovima.

    Nijedan od tih koji bi imao resurse za stvaranje šampionskog vozila nema garantovano slobodno mesto trenutno, a i ako bi se otvorilo, teško da su to timovi koji bi odgovarali Pjeru.

    Verovatno bi Gasli imao najveće šanse da popuni mesto Sebastijana Fetela u Aston Martinu, s obzirom da nije nemoguće da se Nemac povuče krajem godine. Britanski tim definitivno više odgovara Gasliju, nego sadašnji, ali postoji bojazan da francuski vozač tamo ne bi ispunio pun potencijal, jer je Aston Martin najčešće jedan od dva najsporija tima ove sezone.

    Sa Fernandom Alonsom, koji ima garantovano mesto u Alpini, jedino što bi moglo da bude slobodno, a da ima neki potencijal u budućnosti je pozicija Danijela Rikarda u Meklarenu. Dok poslednji komentari Zaka Brauna sugerišu da bi Australijanac i Meklared mogli da se raziđu godinu ranije, to se još uvek ne čini izvesnim. Čak i kada bi se to desilo, Braun bi bio više zainteresovan za Pata Ovarda i Koltona Herta, Indi kar vozače.

    Ukratko, ukoliko bi Gasli tražio novi tim u 2023, njegove opcije ne bi bile sjajne, što neće biti slučaj sledeće godine u ovo vreme.

    Postoji velika šansa da se Luis Hamilton i Fernando Alonso povuku krajem naredne sezone, što bi itekako pozitivno uticalo na Gaslija. Pred sobom bi imao mogućnost da dobije mesto kakvo sada može samo da sanja.

    Prvo, to bi bio Mercedes, najuspešniji sportski tim u poslednjih deceniji, koji bi što pre želeo da se vrati na pobedničke staze. Zatim bi imao opciju da izabere Alpinu, tim koji pokazuje značajan napredak iz sezone u sezonu.

    Naravno, Oskar Pijastri ima najveće šanse da zameni Alonsa, kao što je Esteban Okon prvi u redu da zameni Hamiltona. Ukoliko se to desi, Gasli će ponovo imati mesto u Alpini. U suprotnom, moći će u Mercedes.

    U svakom slučaju, Gasli će imati mnogo bolje opcije, nego što bi to bio slučaj ove godine.

    Pjer Gasli bi tek mogao da naplati „tavorenje“ u Alfa Tauriju. Planet F1

    Zato bi za Francuza bilo dobro da razmisli o takvoj prilici koju bi dobio naredne sezone. To što je trenutno u timu koji se ne poklapa sa njegovim ambicijama, može lako da utiče na gubitak motivacije, što bi za posledicu imalo lošija izdanja. To ne sme sebi da dozvoli.

    Trenutno, on je jedan od najcenjenijih vozača, s obzirom na to šta je sve pružio proteklih godina. Ukoliko uspe da zadrži takav nivo, napredovaće, možda i do samog vrha na Mercedesovoj i Alpininoj listi vozača, koji potencijalno treba da popune upražnjeno mesto. Sa druge strane, takvo interesovanje može i da nestane, ako Gasli ne pruži koliko može.

    Gasli možda neće dobiti preveliku pažnju u naredne dve godine, ali ako nastavi da radi ono što radi od povratka u Alfa Tauri, ono što će uslediti itekako će zaseniti prethodni period.

    Izvor: Planet F1

    Naslovna fotografija: AFP

    - Advertisement -

    Srodni članci

    Komentari

    POSTAVI ODGOVOR

    молимо унесите свој коментар!
    овдје унесите своје име

    Podelite članak

    najnoviji članci