More

    Pedro Akosta – sledeći Mark Markez?

    Momak koji ima samo 16 godina u samo četiri trke napravio je pometnju u svetskom šampionatu u motociklizmu. Ko je Pedro Akosta i zašto ga nazivaju sledećim Markom Markezom?
    - Advertisement -

    Akosta je rođen 25. Maja 2004. godine u španskom gradiću Maharon. Na samo pola sata vožnje od njegovog rodnog mesta nalazi se Kartahena, grad od skoro pola miliona stanovnika, koji poseduje trkačku stazu pod istim imenom. Tu je Španac počeo da se bavi sportom u čiju se istoriju nedavno upisao.

    Prvo ozbiljno takmičenje za njega bio je Moto3 Juniorski svetski šampionat. Pokazatelji da se rade o vanserijskom talentu nisu odmah bili tu, Akosta je šampionat okončao na 33. poziciji. Ipak, to nije značilo da ne poseduje kvalitet, naprotiv, u pitanju je 2018, a Pedro je imao samo 14 godina.

    Pedro Akosta u Red Bulovom Kupu novajlija
    Akosta na trci Red Bulovog Kupa novajlija (2020.)

    Red Bul je opasan igrač u svim sportovima na točkovima, pa i bez njih. Odmah sledeće sezone ugrabili su priliku da potpišu španskog talentovanog vozača, a on je odlučio da pokaže šta zna. Takmičio se u Red Bulovom Kupu novajlija 2019. godine i završio kao drugi.

    Sledeća godina većini nije donela mnogo toga dobrog, ali ne i Pedru. U 2020. odlučio se za dva šampionata. FIM CEV Repsol Moto3 Juniorski šampionat bio je prvi na redu. U njemu se nakon svih 11 trka našao na trećem mestu, nije loše. Red Bulov Kup novajlija, međutim, osvojio je veoma lako. U prvih 6 trka ostvario je 6 pobeda, a na kraju sezone imao je prednost od čak 64 poena. Ljudima u Red Bulu je ovo bio jasan znak da je vreme da ovog šesnaestogodišnjaka ubace u Moto3 klasu svetskog šampionata u motociklizmu.

    Pedro Akosta u trci Moto3 kategorije
    Akosta na Red Bulovom Moto3 KTM-u (2021.)

    Tu Akosta započinje svoje pisanje istorije. Uparen sa iskusnim Haume Masijom, kome je ovo četvrta sezona u šampionatu, broj 37 nije čekao da pokaže zube. Prva trka – drugo mesto. Odličan rezultat, ali neki kao što je Čan Onču čak su pobeđivali u svojoj prvoj trci.

    U kvalifikacijama za drugu zaradio je kaznu koja je značila start iz pit-lejna. Jedino što je gore od začelja je start iz „boksa“, kako morate da sačekate da svi takmičari prođu prvu krivinu da biste mogli da krenete. Šta je Akosta uradio?

    Pobedio je. Akosta je nadoknađivao razliku čitavu trku, a pred poslednji krug našao se u borbi za pobedu, i trijumfovao. Postao je prvi vozač koji je uspeo da pobedi startujući iz pit-lejna. Sada su već sve oči bile uprte u njega.

    Na sledećoj trci održanoj u Portugalu takođe je pobedio. Onda je na red došao i Herez u rodnoj Španiji – ponovo pobeda. Četiri trke, tri pobede i jedno drugo mesto. Čak 95 bodova od mogućih 100, uz naravno prvo mesto u generalnom plasmanu Moto3 kategorije. Kome je to uspelo pre njega? Nikome, nikada. Akosta je prvi vozač koji je u svoje prve četiri trke uspeo da se popne na podijum sva četiri puta.

    Ono što je specifično za Španca jeste njegov stil vožnje. Mnogi kažu da je način na koji on vozi stara škola, ali to ne znači nužno da mora da bude brz. Ono što upada u oči, bar za sada, je smirenost i sjajno donošenje odluka koje ima za svoje godine. Bez grešaka, bez padova, bez neodmerenih pokušaja preticanja ili prekasnog kočenja. Akosta je za jednog novajliju prilično precizan, smiren, ali i brz. Nešto što nekim momcima dođe nakon dve ili čak tri sezone, osim ako niste Valentino Rosi ili Mark Markez. To nas dovodi do pitanja, da li je on sledeći na redu da pokori čitav svet motociklizma kao što su pomenuta dvojica?

    Naravno, još uvek je rano suditi o tome ali Pedro Akosta deluje spremno da odgovori na sva pitanja koja je svojim nastupima sam i postavio. Skeptici pominju njegovu sitnu građu, problem koji je imao Dani Pedrosa. Za MotoGP motocikl potrebno je imati masu za prebacivanje težišta, a Pedro ima samo 62 kilograma i 160cm. Odgovor na to je da on još uvek može da raste, a i to da je Pedrosu od titule MotoGP šampionata delila samo sreća, tj. nedostatak iste.

    Dani Pedrosa (158cm) između Horhea Lorenca (171cm, levo) i Danila Petrućija (180cm, desno)

    Ova nagla pažnja i slava takođe može da bude kobna. Gore pomenuti najmlađi pobednik ikada, Čan Onču, to je učinio sa nepunih 15 godina u sezoni 2018. U 2021. Onču se još uvek takmiči u Moto3, sada protiv Akoste, i još uvek nije doživeo drugu pobedu, pa ni podijum.

    Ono što je sigurno, jeste da će njegovi dosadašnji rekordi dugo da stoje. Pedro Akosta je učinio Moto3 još uzbudljivijim, a mnogima dao razlog da isprate i trku najslabije kategorije u svetskom šampionatu, samo da vide da li će Akosta ponovo pobediti. Uostalom, ukoliko ikada postane veliki šampion, kao Rosi ili Markez, biće vam krivo što niste ranije čuli za njega.

    - Advertisement -

    Srodni članci

    Komentari

    POSTAVI ODGOVOR

    молимо унесите свој коментар!
    овдје унесите своје име

    Podelite članak

    najnoviji članci