More

    MotoGP analiza: Šta nam je pokazao Katar, a šta će Mark Markez?

    MotoGP sezona otvorena je sa dve trke u Kataru na stazi Losail. Uzbuđenja je bilo i više nego dovoljno a pobede u MotoGP klasi su ostvarili Maverik Vinjales i Fabio Kvartararo, vozači fabričke ekipe Jamahe. Iako su obe trke vožene na istoj stazi, iz ukupno 44 kruga trkanja mogu se izvući neki zaključci, a postavlja se i pitanje šta Mark Markez može učiniti na svom povratku na stazu?

    Dukati

    - Advertisement -

    Dukati je u novu sezonu ušao sa novim motociklom za čak četiri vozača, pripadnike Pramaka i fabričkog tima Dukatija. Već na treninzima se videlo da se radi o mašini koja dostiže opasne brzine, kao i to da je ubrzanje na neverovatnom nivou. Ukoliko neki od vozača uspe da otključa potpuni potencijal ovog motocikla, ukroti ga u krivinama i sačuva gume, trka za titulu sigurno bi mu bila otvorena.

    Frančesko Banjaja i Džek Miler nisu pokazali mnogo, zamena Pramaka za fabričku ekipu nije im donela kontinuitet koji obojici nedostaje u kraljevskoj klasi. Banjaja je uz pol poziciju izvukao i treće mesto u prvoj trci, dok je najzapaženiji trenutak Milerovih trka bio incident sa Đoanom Mirom koji svakako nije za pohvalu.

    Žoan Zarko je sa druge strane prijatno iznenadio i sa dva druga mesta dospeo na čelo šampionata. Deluje kao da su mnogi potcenili šta može Francuz na Dukatiju, uprkos tome što je prošle sezone bledu Avintiju uspeo da plasira na podijum u Češkoj. Takođe, Horhe Martin koji je novajlija uspeo je da uzme prvu pol poziciju i osvoji treće mesto na drugoj trci, što je svakako više nego što su u Pramaku od njega zahtevali, njegov potpis može biti jedna od bitnijih stvari za Pramak ove sezone.

    Dva Dukatija ekipe Esponsorame rezervisana za novajlije Marinija i Bastijaninija nisu imali preterano zapaženo otvaranje sezone. Bastijanini je pokazao solidan tempo sa 10. i 11. pozicijom u dve trke, dok će Marini morati još da se navikava na novu kubikažu. Polubrat Valentina Rosija sporiji je od svog kolege i obe trke završio je pri začelju.

    Jamaha

    Jamaha ove godine ponovo predstavnike ima u dve ekipe. Njihov M1 za 2021 deluje kao prilično izbalansiran motocikl, i kao jedini pravi kandidat za borbu protiv moćnih Dukatija. Ekipa Petronasa je prošle godine dostizala maksimum svojih mogućnosti dok je fabrički tim imao brdo problema. Ovoga puta stvari deluju obrnuto.

    Fabio Kvartararo u fabričku ekipu došao je kao zamena za Rosija, i u prve dve trke je pokazao da poseduje kvalitet potreban za to mesto. Uz osrednju prvu trku i peto mesto, pobeda u drugoj je bila savršen odgovor. Maverik Vinjales je trijumfovao u prvoj trci, a u drugoj je nakon lošeg starta uspeo da izvuče peto mesto i tako su on i timski kolega potpuno izjednačeni na drugom mestu šampionata, ono što Valentino Rosi prošle godine nije mogao da ostvari, a preko je potrebno za ambicije Jamahe.

    Pomenuti Rosi na otvaranju sezone nije pronašao formu, zapravo bio je prilično očajan. Franko Morbideli koji jedini koristi stariju Jamahu takođe nije delovao dobro. Njihove izjave ne deluju obećavajuće kako ni jednom, a ni drugom nije potpuno jasno gde gube brzinu koju je Petronas prošle godine imao.

    Suzuki

    Suzuki u svojim redovima sada ima aktuelnog šampiona, ali to ne znači da su ispratili ostatak proizvođača po performansama. Katar nije najbolje mesto za njihovu mašinu kako ima dosta pravaca na kojima Suzukijev nedostatak maksimalne brzine dolazi do izražaja. Ono što treba da ih brine je napredak Jamahe, ali tek u Portugalu ćemo videti da li je Suzuki zadržao svoju moć u krivinama.

    Rins i Mir ponovo su se mučili na kvalifikacijama, ali bili bolji u trkama. Aktuelnom šamionu je podijum u prvoj trci izmakao na poslednjem pravcu, dok je Aleks Rins to četvrto mesto uzeo u drugoj trci.

    Odlazak šefa ekipe Davidea Brivija u ekipu Alpin u Formuli 1 možda bude veći hendikep nego što se to prvo mislilo. Suzuki sa samo dva motora u šampionatu najviše treba da brine stagnacija i nedostatak informacija da se ovosezonski motocikl brže razvije.

    Honda

    Honda sa i bez Marka Markeza potpuno su različiti pojmovi. Kvalitet ovogodišnjeg motocikla ostaje upitan nakon dve katastrofalne trke, a odgovor na to pitanje ima samo Markez.

    Pol Espargaro bio je njihov najbolji predstavnik sa 8. mestom u prvoj trci, i za svoj dosadašnji nastup u Hondi iskoristio je reč “odvratan”. Nastupi Bradla i Nakagamija bili su potpuno zaboravni, a Aleks Markez nije uspeo da završi nijednu od dve trke.

    Mark Markez takmičiće se na sledećoj trci u Portugalu posle 265 dana, a ukoliko on ne bude znao kako da izvuče maksimum iz novog RC213V, onda će čelnici Honde imati pune ruke posla.

    KTM

    Još jedan razočaravajuć start sezone dolazi nam iz Austrije. KTM nije uspeo da pronađe brzinu na pravcima koja mu je falila i prošle sezone pa je tako na dve trke u Kataru bio prilično hendikepiran. Samo jedan vozač KTM-a u dve trke je uspeo da uđe u najboljih deset – Bred Binder. Odlazak Pola Espargara, iskusnog vozača koji je znao da izvuče maksimum iz Austrijskog motocikla, mogao bi da košta KTM dosta poena ove sezone.

    Migel Oliveira je u jednoj od dve trke sa 12. startne pozicije došao na 4, ali je polako propadao kroz ostale vozače u toku trke pa taj podvig nije uspeo da iskoristi.

    Iker Lekuona i Danilo Petrući želeće što pre da zaborave ova dva vikenda kako su obojica izleteli sa staze u jednoj, a bili na začelju u drugoj trci.

    Aprilija

    Italijanski proizvođač, mlađi i nezapaženi brat Dukatija, nekako uvek dođe poslednji. Aprilija je napravila napredak što se tiče razvoja motocikla i Aleš Espargaro je to pokazao. U obe trke je do linije cilja došao među prvih deset.

    Sa druge strane ekipe je ono što je zabrinjavajuće za italijansku ekipu. Lorenco Savadori nije vozač dovoljnog kvaliteta za MotoGP klasu, u obe trke Italijan je bio ubedljivo poslednji sa više od 20 sekundi zaostatka.

    Sam Lorenco Savadori nije problem, već to što u Apriliju nije hteo nijedan drugi vozač. Nisu uspeli da nađu način da dovedu nekog ko bi taj drugi motocikl uspeo da približi rezultatima Aleša Espargara koji ga čini se, “poznaje u dušu”.

    Katar, Velika nagrada Dohe

    Trka u Portugalu na stazi Portimao održaće se 18. aprila, veliki povratak napraviće Mark Markez, a mi ćemo moći da vidimo šta svaka od ekipa ima da pokaže na stazi koja više ljubavi ima prema krivinama nego pravcima.

    - Advertisement -

    Srodni članci

    Komentari

    POSTAVI ODGOVOR

    молимо унесите свој коментар!
    овдје унесите своје име

    Podelite članak

    najnoviji članci